Vi befinder os i "the golden age of audio"

06. oktober 2022

Det bliver det mere og mere værdifuldt for brands at benytte podcasts til at promovere sig via podcastannoncering. Vi befinder os nemlig i en tid, hvor podcastmarkedet fortsat er i vækst. Årsagen hertil kan findes i, at der de sidste år er der sket en massiv stigning både i podcastproduktion og -forbrug. Podcasts giver brands mulighed for at komme tæt på deres lyttere, da disse i høj grad udviser loyalitet og engagement for deres foretrukne podcasts.



I et interview med Danske Medier udtaler Spotifys nordiske salgsdirektør, Gabriel Aksan, at vi i de kommende år, på baggrund af det voksende podcastmarked, kommer til at se en massiv stigning af podcastreklamer. Hertil tilføjer han: “we are in the golden age of audio”. Aldrig før har vi lyttet mere til musik, podcasts og lydbøger, end vi gør i dag. Aksan fortæller yderligere, at denne stigning kun fortsætter én vej - og det er opad. Dette skyldes, at lydformatet er ekstremt brugervenligt, da vi kan have det med på farten, så det kan nydes hvor som helst og når som helst. Ligeledes er meget kvalitetsindhold gratis, hvilket kun er medvirkende til det høje engagement fra befolkningen. Gratis kvalitetsindhold finder du også i Podads’ netværk af podcasts, der består af uafhængige podcasts og egne produktioner. Her har vi skabt en markedsplads for brands til at annoncere i Danmarks bedste podcasts - og med succesfulde resultater.


Derudover tilbyder podcasten også intimitet og personalisering. Det gør, at lytterne får en personlig og nær oplevelse, når de har deres yndlingspodcast i ørene. Interessen for indhold, der fortæller om personlige problemer og verden omkring os, er særligt voksende, oplyser Danske Medier.

Podcastproduktion er hurtigt og nemt, hvilket er medvirkende til, at udbuddet kun bliver større. Det samme er annoncering heri, da det er let for brands at nå ud til specifikke målgrupper samt præcisere deres kampagner via podcasts. Kampagner kan laves med tanke på, hvorvidt det er konverteringer, awareness eller noget helt tredje, der er det primære formål. Hertil bidrager podcastens præmis til, at integrationen bliver omtalt på en naturlig og tiltalende måde.


Er du nysgerrig på, hvordan annoncering i podcasts kan gavne din virksomhed? Så kontakt Oliver på oliver@podads.dk for at høre mere.


Kilde: https://danskemedier.dk/aktuelt/journalistik-og-redaktion/spotify-about-the-growth-in-audio/