Marketingsmix med podcasts er en stor succes

19. september 2022

I kraft af, at podcastmediet fortsat bliver mere populært i Danmark, stiger også interessen blandt annoncører for at gøre brug af podcastmediet som led i deres marketing. Når brugerne aktivt vælger at lytte til en podcast, skabes et større engagement og interesse for indholdet. På baggrund heraf viser undersøgelser, at lytterne er mere tilbøjelige til at købe noget baseret på en annonce i en podcast. Netop dette har HelloFresh gjort brug af med stor succes.


Foto: Pressefoto fra HelloFresh's hjemmeside


Hos Podads har vi været så heldige at samarbejde med HelloFresh i en lang periode, og vi er yderst tilfredse med resultaterne. Det samme er Senior Growth Manager, Line Gjessøe Andersen, der er ansvarlig for HelloFresh’s marketing i Norden:


“Vi er utroligt glade for at arbejde med Podads, da de ikke bare hjælper med at koordinere, sende briefs, opdatere booking schedules og dele rabatkoder med de forskellige podcasts - de hjælper os også med at identificere nye podcasts og dermed sikre et stærkt line-up!“.

Hos HelloFresh Nordics har de arbejdet med podcasts siden, de blev lanceret på forskellige internationale markeder - i Danmark er det siden 2020.


“Vi har arbejdet tæt sammen med Podads i hele perioden og sammen arbejdet på at optimere kampagner og vækste kanalen. Vi startede småt ud og testede nogle få podcast og tilføjede derefter flere og flere podcasts til vores line-up mix“.


En god awareness driver

HelloFresh har om nogen opdaget de forskellige muligheder og særlige fordele, der er ved at bruge podcasts i deres marketingplan. De har hidtil været annoncører på lige godt 25 forskellige podcasts fra Podads’ netværk.


“Podcastkanalen er både en god awareness driver (upper-funnel), men kan også bruges som en performance kanal. Man kan arbejde med kanalen på mange måder bl.a. host-read reklamer, som adskiller sig fra pre-recorded spots, som vi kender fra eks. radio. Host-read spots er som oftest mere personlige og autentiske, da det er podcast-værterne, der selv forklarer om partneren/sponsoren på ugens podcastepisode“.

HelloFresh Nordics har lært en masse om podcastmarkedet ved at kigge på de store markeder i lande som USA og UK. Så selvom podcasting stadig er i stigende vækst, er det stadig ungt i Danmark. Derfor er det også muligt at udvikle og forme sit budskab og sin kampagne på forskellige, kreative måder.


“Det er derfor vigtigt at have en solid forståelse for hvert enkelt lokale marked, og jeg vil anbefale, at man bliver ved med at teste nye koncepter, vertikaler, audiences m.m., samt bruger data til konstant at optimere performance“ siger Line.


HelloFresh leverer friske, lækre måltidskasser til din hoveddør 3-5 gange om ugen. Du kan frit vælge mellem 18 ugentlige opskrifter alt ud fra, om du ønsker vegetarisk, familievenligt eller kalorielet mad. HelloFresh er de største på det globale marked og leverede i 2021 en milliard måltidskasser.


Ønsker du at skabe vækst og brand awareness gennem nye, kreative kampagner i podcasts? Så kontakt Oliver på oliver@podads.dk for at høre mere.