13. september 2022
Størstedelen af danske lyttere udnytter muligheden for at høre podcast uden at gribe til tegnebogen. Det viser en ny spørgeundersøgelse, som analyseselskabet Wilke har lavet.

Over halvdelen af de adspurgte lytter til podcasts uden at betale. Lytterne værdsætter tydeligvis kvalitetspodcasts uden betalingsmure.
Ydermere er der flere tegn, der peger i retning af, at podcastmarkedet er i vækst. I Wilke-undersøgelsen svarer 42 pct., at de jævnligt lytter til podcasts. Podcast har som medie fået stadigt større opmærksomhed. DR’s seneste rapport om medieudviklingen i Danmark viste, at 30 pct. af danskerne over 12 år ugentligt lyttede til podcasts – en stigning på fire procentpoint i forhold til 2020.
Hos Podads hjælper vi podcastere kommercielt, så deres podcasts kan forblive gratis. Vi tilgodeser både annoncøren, podcasteren og ikke mindst lytteren uden at gå på kompromis med det gode indhold. Med integrerede partnerskaber får du en unik mulighed for at skabe brand awareness for din virksomhed. På denne måde får du dit brand og budskab igennem via succesfulde podcast kampagner.
Lyder det interessant for dig og din virksomhed? Så kontakt Oliver på oliver@podads.dk.
Du kan læse mere om undersøgelsen her: https://mediawatch.dk/Medienyt/Radio/article14261897.ece