Ny undersøgelse viser, podcastmediet har kæmpe potentiale for annoncører.

En britisk undersøgelse viser nemlig, at hele 62% af de adspurgte podcastlyttere agerer på baggrund af de reklamer, de bliver præsenteret for i podcasts.


Podcastselskabet Acast og analysefirmaet Nielsen har i samarbejde lavet en undersøgelse på baggrund af 2002 respondenter fra henholdsvis Irland og Storbritannien, der månedligt lyttet til podcast. Ud af de 2002 personer er det 62%, som er blevet motiveret til at handle på baggrund af de podcasts, de har lyttet til.


En handling kan være alt fra at købe et produkt til at følge en virksomhed på Instagram. Derudover viser undersøgelsen at 41% har svaret, at de lytter til omkring den første halvdel af et podcastafsnit på ca. 30-45 min., når de først har trykket play.


Foto: Tirachard Kumtanom


Nøgletal fra analysen

  • Podcast markedet er stadig ungt, men der er kæmpe potentiale for annoncører, viser ny britisk undersøgelse.

  • Undersøgelsen viser, at ca. 62 % af podcastlyttere handler på baggrund af de reklamer de hører i podcasts.

  • Undersøgelse i samarbejde mellem det britiske podcastselskab Acast og analysebureauet Nielsen.

  • Undersøgelsen er dannet på baggrund af 2002 personer fra Storbritannien og Irland der jævnligt har lyttet til podcast.

  • Ud af de 2002 personer er 62% af respondenterne der er blevet motiveret til handlinger gennem annoncering i podcasts.

  • Det kan være alt fra at købe et produkt til at følge en virksomhed på sociale medier.

  • 41% af respondenterne har svaret at de lytter til omkring første halvdel af et podcastafsnit på 30-45 min, når de først har trykket play.


Du kan læse mere om undersøgelserne her:

The Guardian

Nielsen


Ønsker du at vide mere om hvordan du kan udnytte de mange muligeder der er på podcast markedet.

Kontakt Patrick på 22 90 93 99 eller patrick@podads.dk.