Podcastmediet har kæmpe potentiale for annoncører, viser ny undersøgelse

En britisk undersøgelse viser, at hele 62% af de adspurgte podcastlyttere agerer på baggrund af de reklamer, de bliver præsenteret for i podcasts.


Foto: Tirachard Kumtanom


Podcastselskabet Acast og analysefirmaet Nielsen har i samarbejde lavet en undersøgelse på baggrund af 2002 respondenter fra henholdsvis Irland og Storbritannien, der månedligt lyttet til podcast. Ud af de 2002 personer er det 62%, som er blevet motiveret til at handle på baggrund af de podcasts, de har lyttet til.


En handling kan være alt fra at købe et produkt til at følge en virksomhed på Instagram. Derudover viser undersøgelsen at 41% har svaret, at de lytter til omkring den første halvdel af et podcastafsnit på ca. 30-45 min., når de først har trykket play.


Du kan læse mere om undersøgelserne her:

The Guardian

Nielsen


Vil du blive klogere på kommercialisering af podcasts, og ønsker du selv at annoncere i nogle af landets bedste podcasts? Kontakt os, og hør meget mere om dine muligheder. Skriv til Oliver på oliver@podads.dk.